راه خدا امیدبخش است، اما هموار نیست

راه خدا امیدبخش است، اما هموار نیست

در  این مراسم ضمن عزاداری ،رهبر معظم انقلاب در جمع دانشجویان و دانشگاهیان  سخنان کوتاهی ایراد فرموند و به ثابت قدمی و اراده محکم و پایدار در خدا و اجتماعات حسینی تاکید داشتند و همچنین عنوان کردند:آنچه مهم است و همه‌مان باید در نظر داشته باشیم، ثبات در این راه است.

صفحه اینستاگرام منتسب به دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب در این راستا ضمن تشریح این مراسم ، با انتشار قسمتی از صحبت های ایشان در  جمع  دانشجویان و دانشگاهیان نوشت:

"راه خدا امیدبخش است، اما هموار نیست؛ در این راه ثابت قدم باشید و استقامت کنید.
امروز و پس از پایان عزاداری اربعین در حسینیه امام خمینی، دانشجویان نماز ظهر و عصر خود را به امامت رهبر انقلاب اقامه کردند. بین نماز ظهر و عصر، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دقایق کوتاهی برای دانشجویان عزادار از «ثبات قدم در راه خدا» سخن گفتند:
من در برنامه‌ی امروز عرایضی ندارم؛ الحمدلله استفاده کردید، همه شنیدید، من هم مثل شما شنیدم و بهره بردم. به‌هرحال این دیدارها، این اجتماعات، این یادآوری‌ها من و شما را بایستی در راهی که در پیش داریم تقویت کند. عزم ما را ثابت کند، ثاقب کند.

در دعا میخوانید اللّهمّ ارزُقنی علماً واسعاً و عزماً ثاقباً... عزم و اراده‌ی محکم و پایدار داشته باشیم در این راه. راه، راه درستی است؛ هدف، هدف بسیار والایی است و اقدام جوان‌های امروز، مردم امروز، برادران و خواهران ما، در حرکت در این راهِ مبارک انقلاب و نظام جمهوری اسلامی، ان‌شاءالله حرکت محبوبِ الهی است، مرضیِّ الهی است؛ منتها آنچه مهم است و همه‌مان باید در نظر داشته باشیم، ثبات در این راه است؛ ثبات در این راه!

در دو جای قرآن «استقم» دارد؛ استقامت کردن یعنی ثبات ورزیدن در این راه و تحت تأثیر عوامل گوناگون قرار نگرفتن. راه، راه همواری نیست؛ راه خدا، راه تلاش در راه خدا، راه اقامه‌ی حق و عدل، راه رسیدن به تمدّن اسلامی و نظام حقیقی اسلامی و جامعه‌ی اسلامی، راه دشواری است؛ راهی است که پیغمبران در این راه به زحمت حرکت کردند و پیش رفتند.

امروز بحمدالله ملّت ایران وقتی به پشت سر خود نگاه میکند، موفّقیّت‌های فراوانی را میبیند. پیشِ‌رو هم همین‌جور؛ پیشِ‌رو هم کاملاً امیدبخش و خوش‌عاقبت است؛ در این هیچ تردیدی نیست.

منتها راه، راهِ همواری نیست؛ راه پرپیچ و خمی است، راه پرفراز و نشیبی است، راهی است که بعضی‌ها ممکن است در این راه به‌خاطر برخورد با عوامل نامساعد، از عزم و اراده‌شان کاسته بشود؛ سعی‌تان این باشد که از عزم و اراده‌تان در این راه کاسته نشود.

روزبه‌روز ان‌شاءالله ثابت‌قدم‌تر بشوید.والسّلام علیکم و رحمةالله و برکاته.



انتهای پیام/


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






[ جمعه 18 آبان 1396 ] [ 20:52 ] [ یاشار ]
[ ]

دانلود آهنگ جدید